Številna podjetja spreminjajo svoje načine poslovanja v smeri večje trajnosti in nižjega ogljičnega odtisa. Bodisi gre za izgradnjo sončne elektrarne na strehi poslovnega objekta, ali pa za prehod v trajnostno, električno mobilnost – vsak korak šteje. Zakonodajne spremembe na področju bonitet za električna vozila pa bodo tovrstne prakse še dodatno spodbudile. Če je poslovni najem e-vozil do sedaj vključeval plačevanje bonitete za zasebno uporabo službenega električnega vozila, se to z novelo Zakona o dohodnini v marcu 2022 ukinja.
V Petrolu si prizadevamo za razvoj trajnostne mobilnosti. Prihodnost se vse bolj nagiba k elektriki, zato narašča število e-vozil, vzporedno pa se pospešeno razvija tudi naša električna polnilna infrastruktura. Petrolova mreža električnih polnilnic v regiji postaja vse bolj razvejana, kjer z več kot 300 polnilnicami že omogočamo brezskrbno izkušnjo e-mobilnosti.
V zadnjem času postaja vse bolj aktualna oblika uporabe električnega vozila poslovni najem, ki uporabnikom omogoča enostavno dostopnost do tehnološko najsodobnejših električnih vozil ob predvidljivih mesečnih stroških. Uporabniki na tak način – ker ne gre za lastništvo vozila – nimajo dodatnih stroškov, niti skrbi z vzdrževanjem. Prednost poslovnega najema je tudi ta, da najemnik ob koncu izteka pogodbenega razmerja električno vozilo preprosto vrne in se ne rabi ukvarjati s prodajo vozila na trgu rabljenih vozil.
Po pričakovani spremembi zakonodaje na področju davka o dohodnini, kjer se spreminja obveza plačevanja bonitete za uporabo službenega električnega vozila v zasebne namene, postaja poslovni najem električnega avtomobila tako še bistveno ugodnejši.
Če je prej zaposlenemu uporaba električnega vozila v zasebnosti znižala mesečno neto plačo, sedaj na to ne bo več imela vpliva.
Kaj prinaša sprememba zakonodaje?
Če je bilo v letu 2020 v okviru Zakona o dohodnini sprejeto, da se zaposlenemu, ki uporablja službeno električno vozilo v zasebne namene, prišteje boniteta v višini 0,3 % nabavne vrednosti vozila z DDV mesečno, je letošnja marčevska sprememba zakonodaje to odpravila. Boniteta za zasebno uporabo službenega električnega vozila je po novem enaka nič, hkrati pa je bila odpravljena tudi zgornja omejitev pri nabavni ceni vozila, ki pred tem ni smela preseči 60.000 € z DDV. Posledično zasebna uporaba električnega vozila ne vpliva več na mesečno neto plačo zaposlenega, saj ostane njegova bruto osnova za akontacijo dohodnine in plačilo prispevkov nespremenjena.
V primeru, če se je zaposleni v letu 2020 odločil za dražje električno vozilo (torej nad zneskom 60.000), ali za klasično vozilo z motorjem z notranjim izgorevanjem (npr. bencin ali dizel), se mu je prištela boniteta v višini 1,5 % nabavne vrednosti vozila z DDV mesečno. Če mu je delodajalec plačeval gorivo, seje boniteta povišala za 25 %, na skupno 1,875 %.
Marca 2022 je bil potrjen nov Zakon o dohodnini, ki prinaša pozitivno novost na področju električnih vozil.
Po letošnji spremembi zakonodaje bo zaposleni zaslužil enako, kot če bi bil brez službenega vozila. Nekaj bo prihranil tudi delodajalec, saj se višina plačila prispevkov ne spremeni. Prihranek je tu sicer malce nižji. Ker se zakon navezuje na dohodnino, mora veljati za celotno koledarsko leto. Zaradi izključno pozitivnih učinkov je bil sprejet z začetkom veljave od pričetka letošnjega leta, januarja 2022.
Kako se nova zakonod