Znanje in podpora

Električni avtomobil od A do Ž: vse, kar morate vedeti

Kako deluje električni avtomobil? Je res veliko manj zapleten od klasičnega? Kaj pa baterije za električni avtomobil? Kakšna električna polnilnica je potrebna? V nadaljevanju članka vam bomo razkrili podrobnosti o e-vozilih, ki jih marsikdo ne pozna.

Vse o elektromotorju

Začnimo pri tistem delu, ki električni avtomobil najbolj loči od klasičnega: motorju. Natančneje: elektromotorju.

Večina cenejših, širšim množicam kupcev namenjenih električnih avtomobilov ima enega, tako kot klasični avtomobili. Nameščen je spredaj, prek diferenciala, ki ga imajo tudi klasični avtomobili in ki omogoča, da se v ovinku notranje in zunanje kolo vrtita z različnima hitrostma, pa se njegov navor po navadi brez menjalnika prenaša na kolesa.

Druga priljubljena rešitev pri manjših električnih avtomobilih je namestitev elektromotorja in vse potrebne elektronike zadaj, motor pa potem poganja le zadnja kolesa (takšen je na primer BMW i3). Tovrstna namestitev ponavadi pomeni, da je takšen električni avtomobil bolj okreten, saj se lahko sprednja kolesa bolj zasukajo.

Zakaj menjalnik v električnemu avtomobilu ni potreben? Ker elektromotor enako dobro deluje v zelo širokem razponu vrtljajev, predvsem pa že iz mirovanja – in zato ni potrebna niti sklopka. Tako ni več enega od delov, ki so pri klasičnem avtomobilu med dražjimi potrošnimi deli. Nekateri električni avtomobili sicer menjalnik imajo, a gre predvsem za superšportne avtomobile, namenjene doseganju izjemno velikih hitrosti – tudi več kot 300 kilometrov na uro. A takšni po navadi nimajo le enega motorja.

To, da so elektromotorji glede na svoje zmogljivosti zelo majhni, proizvajalcem namreč omogoča, da v avto namestijo več kot enega, kar je pri klasičnem avtu skoraj nemogoče. Štirikolesni pogon tako zagotovijo z uporabo dveh elektromotorjev, enega za sprednji, enega za zadnji kolesi, in ker ju krmili zelo zmogljiva elektronika, lahko takšen avto skoraj poljubno razporeja navor med sprednja in zadnja kolesa. Še korak naprej so šli izdelovalci superšportnih električnih avtomobilov: motorje so namestili ob kolesa, tako da ima avto štiri motorje, za vsako kolo enega.