Znanje in podpora

Dizelsko gorivo pozimi in nasveti za uporabo

Pojav »zmrzovanja« dizelskega goriva v zimskem času v osnovi ni vezan na samo kakovost goriva, ampak je posledica njegove sestave. V nadaljevanju preverite, zakaj do tega pojava prihaja in kako poskrbeti za optimalno delovanje dizelskega goriva tudi pozimi.  

Zakaj je dizelsko gorivo v zimskem času podvrženo »zmrzovanju« ?

»Krivec« za to je parafin, ki je sicer zelo pomemben sestavni del dizelskega goriva, saj zagotavlja ustrezno cetansko število oziroma nagnjenost goriva k samovžiganju. Do »zmrzovanja« goriva pride zaradi kristalizacije oz. izločanja parafina, kar je mogoče zaznati v povečani motnosti goriva. V začetni fazi to na pretok goriva še nima vpliva, z nižanjem temperature, ko velikost kristalov narašča in preseže velikost odprtin na filtrih, pa že lahko pride do motenj in v nadaljevanju tudi popolne zaustavitve pretoka. Kritična mesta za ta pojav so filtri, izpostavljeni deli cevovodov in rezervoar.

Kje je meja zimske uporabnosti goriva in kateri podatek jo opisuje ?

To mejo določa t.i. fitrirnost goriva, izražena v ºC. Podatek se pogosto podaja tudi s kratico »CFPP« kar je okrajšava za »Cold Filter Plugging Point«.

Pri tem je pomembno vedeti: 

  • Filtrirnost je laboratorijsko izmerjen podatek. V naravnem okolju lahko do motenj pride tudi že nekoliko prej. Pri gorivu s filtrirnostjo -23°C se motnje v pretoku lahko pojavijo že dve ali tri stopinje prej, torej že pri -20°C.
  • Javno objavljene temperature zraka v medijih so izmerjene na višini metra in pol do dveh metrov.Na višini pol metra od tal, kjer se običajno nahaja rezervoar goriva, je temperatura lahko tudi od 5 do 7°C nižja!
Filtrirnost goriva Q Max Diesel

Filtrirnost goriva, ki jo predpisuje standard za dizelsko gorivo, se razlikuje glede na letno obdobje in mora biti vsaj: 

Letno obdobje