V čem se električni avto najbolj razlikuje od avtomobila s klasičnim notranjim zgorevanjem? Jasno, v motorju. A če se osredotočimo na voznika, bo ta največjo razliko opazil nekje drugje, to je pri polnjenju z 'gorivom'.
Polnjenje namreč lahko v teoriji opravljamo povsod, kjer imamo dostop do električne energije, a seveda ne pod enakimi pogoji, pa tudi čas polnjenja se razlikuje. Tako bo polnjenje trajalo neprimerno dlje, če boste avtomobil polnili prek klasične hišne vtičnice, ali pa če ga boste polnili s pomočjo hitre polnilne postaje. Razlika med enim in drugim načinom polnjenja bo namreč znašala več ur, pri čemer pa bo, če avtomobil to omogoča, polnjenje prek hitre polnilnice trajalo le kakih 30 minut.
Hitrost polnjenja je odvisna od večjega števila dejavnikov. Glavni temelj oziroma najpomembnejši dejavnik je tako moč električnega priključka. Ta je na primer v primeru klasičnih gospodinjstev oziroma enostanovanjskih hiš navadno prešibek, da bi omogočilo postavitev hitre polnilnice (z enosmernim tokom), pa tudi sicer bi bila taka investicija predraga za posameznika. Pri domačih polnilnicah zato po navadi pridejo v poštev polnilnice z močjo do največ 22 kilovatov, a se velika večina posameznikov odloča za namestitev še nekoliko manj zmogljivih polnilnic.
-
Ne spreglejte:
Preverite ponudbo all inclusive poslovnega najema e-vozil
Večina uporabnikov električne avtomobile polni ponoči doma.
Domača polnilna postaja
Sicer pa praksa kaže, da se večina polnjenj električnih avtomobilov zgodi doma, ponoči. Redkejša so polnjenja na delovnem mestu, a čedalje več podjetij svojim zaposlenim omogoča tudi to. V obeh primerih gre za polnilnice, namenjene polnjenju z izmeničnim tokom, po navadi do moči 22 kilovatov. Če je doma na voljo trifazni priključek, bo najbolj smotrna (če električni avto to seveda omogoča, a takšnih, ki nimajo vgrajenega trifaznega polnilca, je malo in vse manj) postavitev 11-kilovatne domače polnilne postaje. Ta bo pri veliki večini električnih avtomobilov omogočila, da se baterija čez noč popolnoma napolni, hkrati pa zaradi nje ne bo treba pretirano povečevati moči glavne varovalke in si tako nakopati dodatnih stroškov.
Pri tem velja nasvet, naj