Znanje in podpora

Električni avtomobil: kako se lotiti nakupa prvega?

Svet avtomobilizma je v preteklih letih prišel od točke, ko se je govorilo o morebitnem lastništvu hibridnih avtomobilov, do tega, da so električni avtomobili postali povsem enakovredna alternativa klasičnim avtomobilom in jih tako brez kakršnihkoli pomislekov uporabljamo za vsakdanje potrebe. Vseeno pa je treba, še posebej, ko kupujemo prvo električno vozilo, dobro premisliti, kakšno električno vozilo bomo kupili in kako ga bomo uporabljali.

Doseg je pomemben

Električni avto je, kot smo že omenili, tisti avtomobil, ki ga bomo uporabljali za vsakodnevne potrebe, ki vključujejo vožnjo na delo in z dela ter vsakdanje opravke. V praksi to pomeni od nekaj deset pa tja do 200 ali 300 kilometrov dnevno. Govorimo torej o razdaljah, ki jih, še posebno, ko za prevoz ne uporabljamo avtocest, brez težav prevozimo s katerimkoli električnim avtomobilom.  

Vseeno pa doseg ostaja pomemben dejavnik, še posebej, če se odločate za električni avtomobil, s katerim boste šli na daljše poti. V tem primeru je seveda priporočljivo imeti čim večji baterijski sklop, kar seveda pomeni dodaten strošek pri nakupu vozila. In ta ni majhen, cena baterije s povečevanjem zmogljivosti namreč izredno hitro narašča.  

Ko boste torej odločeni, katera je tista številka, doseg, ki bo izpolnjeval vaše potrebe, preverite tehnične podatke vozil na trgu oziroma podatke o njihovi učinkovitosti. S 1. septembrom leta 2018 je namreč začel veljati nov standard za merjenje učinkovitosti novih avtomobilov, s kratico poimenovan WLTP. Podatki, pridobljeni v skladu s standardom WLTP, so namreč bolj natančni in bližje realni sliki porabe kot podatki, vezani na nekdanji standard NEDC. Ob tej naj omenimo še ameriški standard EPA, ki sicer velja le za Združene države Amerike, a se je v praksi izkazal kot najbolj natančen.

Se pa poraba lahko razlikuje tudi glede na letni čas. Zaradi potrebe po ogrevanju kabine se namreč zmogljivosti baterijskih sklopov v zimskem času lahko zmanjšajo tudi za več kot 15 % od navedenih podatkov.  

Vsekakor je odločitev za večjo baterijo (tudi v istem modelu avtomobila, če ta možnost obstaja) povezana z dodatnimi stroški, zato je treba izbrati takšno, ki bo izpolnila dnevne potrebe tudi v najslabšem primeru – a ne kaj dosti več kot to. Zaradi ene ali dveh daljših poti na leto ni smiselno višati stroška nakupa vozila.

Največja baterija, ki je na voljo, ni vedno najboljša izbira: njena velikost naj ustreza dnevnim potrebam.

Kje boste polnili svoj električni avto?

Naslednji vidik, vreden razmisleka v povezavi z nakupom električnega avtomobila, je polnjenje.  

Raziskave kažejo, da večina kupcev električnih vozil svoje avtomobile v 80 % primerov polni čez noč, doma. Najboljša rešitev je električna polnilna postaja za domačo rabo, pri čemer je priporočljivo izbrati takšno, ki ima sistem za pametno polnjenje, ki prilagaja moč polnjenja porabi drugih naprav v domu, s čimer se prepreči morebitna preobremenitev sistema. Poleg klasičnih polnilnih postaj na bencinskih servisih imamo na Petrolu tako v ponudbi še širok nabor domačih polnilnih postaj in celo možnost postavitve sončne elektrarne, ki bo polnilno postajo napajala z elektriko.  

Ob tem je priporočljivo, če je le mogoče, doma (če ga še ni) pridobiti trifazni električni priključek, saj bo tako moč polnjenja še nekoliko višja, čas polnjenja krajši, obremenitev domačega omrežja pa nižja.