Znanje in podpora

Kaj o točenju goriv drži in kaj ne

O gorivih in točenju goriv kroži veliko govoric. Nekatere držijo, druge ne. A dejstvo je, da izbira goriva lahko vpliva na naše vozilo, vožnjo in okolje. Da bi bili dobro obveščeni, smo poiskali nekaj najbolj razširjenih prepričanj o gorivih in pojasnili, koliko je v njih resnice.

Mit ali resnica 1: Kakovost slovenskega goriva je slabša kot v državah zahodne Evrope.

Za goriva Q Max ta trditev ne drži. Petrol goriva kupuje le pri uglednih in priznanih evropskih in svetovnih proizvajalcih. Kakovost nadzorujemo z večkratnim preverjanjem v vseh ključnih točkah nabave in prodaje, saj imamo edini v Sloveniji lastni akreditirani laboratorij z ekipo visoko usposobljenih strokovnjakov. Zato lahko z argumenti podkrepimo dejstvo, da je Petrol po ponudbi in kakovosti goriv v Sloveniji zanesljivo v vrhu.

Petrolova visokokakovostna goriva Q Max so edina v Sloveniji pridobila najzahtevnejši evropski certifikat kakovosti EQTM. To potrjuje, da se po tehnološki dovršenosti in zanesljivosti lahko kosajo tudi z najboljšimi gorivi v Evropski uniji.

Mit ali resnica 2: Ročka črpalke prehitro prekine točenje goriva, vedno ga lahko dolijemo še malo.

Drži, da lahko vedno nalijemo še malo, a to odsvetujemo. Bencinske črpalke so opremljene z ročkami, ki avtomatsko prekinejo točenje, ko je goriva v rezervoarju dovolj. Sodobni avtomobili imajo namreč pri odprtini za polnjenje goriva odzračevalno cev za odvajanje mešanice zraka in hlapov. Na njej je nameščen ventil, ki pri točenju zazna povečan parni tlak in cev zapre. Gladina v polnilni cevi se takrat hitro dvigne, to pa aktivira mehanizem na ročki, ki ustavi dotok goriva. Rezervoar tedaj še ni povsem poln, saj del njegove prostornine zaseda zrak s hlapi. Če takrat nadaljujete točenje, lahko gorivo zalije odprtino sistema za rekuperacijo hlapov. Ta iz rezervoarja z vakuumom potegne hlape v kanister z aktivnim ogljem, od tam pa jih posesa naprej v motor, da zgorijo skupaj z gorivom. Če se sistem zaradi prekomernega točenja zalije z gorivom, preneha delovati, to pa prav tako zmanjša učinkovitost motorja. Cena popravila lahko doseže tudi štirimestno število.

Mit ali resnica 3: Za motor je najbolje vedno imeti čim bolj poln rezervoar goriva.

Bolje je imeti rezervoar bolj poln kot prazen. Okrog te trditve se mnenja najbolj krešejo. Nekateri strokovnjaki priporočajo, naj bo rezervoar vedno poln vsaj do treh četrtin, drugi pravijo do polovice, tretji pa menijo, da je bolje imeti manj kot več goriva. Poglavitna prednost polnega rezervoarja naj bi bila po mnenju njegovih zagovornikov manjša možnost tvorjenja vodnih hlapov, zaradi katerih lahko stene rezervoarja začnejo rjaveti. A tanki sodobnih avtomobilov so pred tem dobro zaščiteni, zato naj vam to ne povzroča odvečnih skrbi.

Teža goriva v rezervoarju naj bi po mnenju nekaterih vplivala tudi na porabo. Toda gorivo predstavlja približno pet odstotkov teže celega vozila. Razlika med težo polnega in praznega rezervoarja je v primerjavi z drugimi dejavniki, ki vplivajo na porabo, tako majhna, da je zanemarljiva.

Eden od poglavitnih razlogov, da je bolje imeti več kot manj goriva, je delovanje črpalke za gorivo.

Kadar je rezervoar vašega avtomobila skoraj prazen, črpalka lahko potegne vase tudi usedline z njegovega dna, kar jo utegne poškodovati. V vsakem primeru pa priporočamo točenje visokokakovostnih goriv Q Max. Ti ščitijo ključne dele motorja in vsebujejo kar se da malo nečistoč, za kar skrbimo z zagotavljanjem čistosti goriv in rednim čiščenjem podzemnih rezervoarjev.

Mit ali resnica 4: Gorivo je bolje natočiti, ko je hladno, ker ga gre več v rezervoar.

Ta trditev je povezana s trditvijo številka 3 in ne drži. Gostota goriva se spreminja s temperaturo. Pri višjih zunanjih temperaturah se prostornina goriva poveča, pri nižjih pa se gorivo skrči. Zato je v toplem vremenu še bolj pomembno, da res upoštevate avtomatsko zaustavitev točenja na ročki in v rezervoar ne poskušate doliti še nekaj dodatnih kapljic.

Kadar je poleti zunaj vroče, bi se namreč lahko hladnejše gorivo, ki ga iz podzemnega rezervoarja natočimo v avtomobilski tank, začelo raztezati in bi zalilo ključne sisteme za rekuperacijo hlapov.

Mit ali resnica 5: Moč motorja je odvisna tudi od goriva, ki ga uporabljamo.

Trditev ne drži. Za optimalno delovanje avtomobilskega motorja je najboljše gorivo, ki ga zanj določi proizvajalec. Ta podatek, ki je navadno naveden kot RON (Research Octane Number), lahko najdete v knjižici z navodili za uporabo vozila ali na notranji strani lopute, ki zapira dostop do rezervoarja za gorivo.

Oktansko število (RON) govori o odpornosti goriva proti klenkanju (nezaželen predčasni vžig mešanice), ni pa povezano z energijsko vrednostjo bencina.

S točenjem višjeoktanskega goriva ne morete povečati moči motorja, lahko pa zaščitite njegove ključne dele, če rezervoar polnite z visokokakovostnimi gorivi Q Max.

Mit ali resnica 6: V vozila, ki jih poganja 95-oktanski bencin, ne smemo točiti 100-oktanskega goriva.

Trditev ne drži. Oktansko število je podatek, ki govori o odpornosti goriva proti klenkanju oziroma nezaželenemu predčasnemu vžigu mešanice. 100-oktansko gorivo je namenjeno nekaterim avtomobilskim motorjem z določenimi konstrukcijskimi lastnostmi, priporočljivo pa je tudi za motorje, ki zaradi voznega načina (dlje časa trajajoča agresivnejša športna vožnja) pogosto obratujejo v ostrejših razmerah.

Visokooktanska goriva imajo praviloma dodane aditive, ki zagotavljajo odlično zaščito in delovanje motorja na daljši rok, kar pa v primeru goriv Q Max velja tudi za visokokakovosten 95-oktanski bencin.

Razlika v oktanskem številu torej ne pomeni razločkov v kakovosti, 100-oktansko gorivo pa lahko brez težav točite tudi v motorje, ki uporabljajo 95- ali 98-oktanski bencin. Pri Petrolu je na voljo premium gorivo Q Max 100, ki vaš motor ščiti še bolje, saj ima dodatno obogaten paket aditivov.

Mit ali resnica 7: Če med točenjem goriva uporabljamo telefon, ne more biti nič narobe.

Na bencinskih črpalkah ste gotovo že opazili znak, da je uporaba mobilnih telefonov tam prepovedana. Čeprav je tveganje za resno nevarnost zelo majhno, pa telefon odvrne pozornost od točenja goriva.

Velikokrat se zgodi, da zaradi tega uporabniki pozabijo zapreti pokrovček ali loputo rezervoarja, na strehi odpeljejo denarnico ali lonček kave, včasih pa celo polijejo gorivo po sebi, vozilu ali tleh. Poleg tega lahko telefon pade na tla, pri čemer zlahka nastane iskra, to pa je ob točilnih ročkah skrajno nevarno. Previdnost tako ni odveč, zato vam za plačilo goriva priporočamo uporabo Petrolove aplikacije GO v notranjosti avtomobila, z njo pa lahko plačate tudi avtopranje in kavo.


Visoko kakovost naših goriv Q Max zagotavljajo strogi standardi kakovosti. Dokazujemo jo z mednarodnimi certifikati in akreditacijskimi listinami.


Klepet

Pomoč in svetovanje

Klepet s svetovalcem

Pomoč in svetovanje

Zavedamo se, da je hiter in neposreden dostop do želenih informacij ključnega pomena. Prijazni in strokovno podkovani operaterji vam bodo z veseljem pomagali.

Klic

Brezplačna telefonska številka:

080 22 66

eShop brezplačna telefonska številka:

080 22 13

Klici iz tujine:

+386 14 71 45 90

Klici za pravne osebe:

+386 1 58 63 535

Elektronska pošta

Splošne informacije in podpora:

podpora.strankam@petrol.si

Spletna trgovina eShop:

eshop@petrol.si

Za podjetja:

poslovne.resitve@petrol.si

Facebook sporočilo
Povej Petrolu

Pošljite sporočilo preko našega orodja Povej Petrolu.