Znanje in podpora

Električne naprave v stanju pripravljenosti, ali potratnosti?

Ste tudi vi med tistimi, ki svoje električne naprave puščate v stanju pripravljenosti? V raziskavi REUS 2022 za gospodinjstva je več kot polovica (anketiranih) slovenskih gospodinjstev izpostavila, da imajo svoje naprave v stanju pripravljenosti. Žal pa naprave, tudi če niso vklopljene, porabljajo energijo in višajo vaš račun. Posledica pa je tudi nepotrebno onesnaževanje okolja s CO2 izpusti.

Prihranki na stroških električne energije se včasih skrivajo tudi na najbolj očitnem mestu – pri doslednem izklopu naprav iz "stand-by" funkcije (torej da niso izklopljene iz vtičnice). Sodobne naprave nas razvajajo tudi tako, da so številne, tudi tiste, ki jim ne bi bilo treba, v stalni pripravljenosti za našo uporabo. Kaj so glavni razlogi za takšno ravnanje? Med prvimi je hitrejši vklop, posodobitve sistema, ali pa kakšna druga vrste udobja.

Iz raziskave REUS za gospodinjstva izhaja, da kar 51 % gospodinjstev ne izklaplja naprav omenjene funkcije. Če ta podatek apliciramo na število vseh gospodinjstev v Sloveniji (to je 859.782 glede na podatke SURS, 1. januar 2021), to predstavlja torej 438.488 gospodinjstev, ki svoje naprave puščajo v stanju pripravljenosti. Seveda so razlike v porabi energije, glede na velikost in tip naprave. Nižjo porabo energije v stanju pripravljenosti imajo polnilci za telefone, električne zobne ščetke in pametne ure, in sicer porabijo le 0,5 Wh električne energije. Srednjo porabo v stanju pripravljenosti imajo modemi za wifi in televizijo, prenosni računalniki in tiskalniki, ki v stand by funkciji porabijo približno 8 Wh. Visoko porabo v stanju pripravljenosti pa imajo igralne konzole (Play Station, Nintendo Switch, …) in novejši televizijski sprejemniki.

Če naredimo podoben izračun porabe energije za primer 51 % slovenskih gospodinjstev, ki ne izklapljajo naprav iz stanja pripravljenosti, kot so ga pripravili na Porabimanj INFO, ugotovimo, da so zneski letne porabe naslednji:

Vidimo, da je poraba energije naprav, tudi ko so ugasnjene, velika. Zato je potrebno premisliti, ali res potrebujete funkcije, ki jih zagotavlja naprava, ko je izklopljena in v stanju pripravljenosti. Nekaterih naprav zagotovo ni smiselno izklapljati (hladilne naprave, kot sta hladilnik in zamrzovalnik), saj bi s tem naredili več škode kot koristi.

* * *

Klepet

Pomoč in svetovanje

Klepet s svetovalcem

Pomoč in svetovanje

Zavedamo se, da je hiter in neposreden dostop do želenih informacij ključnega pomena. Prijazni in strokovno podkovani operaterji vam bodo z veseljem pomagali.

Klic

Brezplačna telefonska številka:

080 22 66

eShop brezplačna telefonska številka:

080 22 13

Klici iz tujine:

+386 14 71 45 90

Klici za pravne osebe:

+386 1 58 63 535

Elektronska pošta

Splošne informacije in podpora:

podpora.strankam@petrol.si

Spletna trgovina eShop:

eshop@petrol.si

Za podjetja:

poslovne.resitve@petrol.si

Facebook sporočilo
Povej Petrolu

Pošljite sporočilo preko našega orodja Povej Petrolu.