Znanje in podpora

Kako vozimo električni avtomobil?

Tisti, ki razmišljajo o nakupu električnega avtomobila, se srečujejo s številnimi pomisleki. Eden od njih je tudi, kako se vožnja električnega avtomobila razlikuje od vožnje klasičnega. Je voziti električni avto zahtevnejše od bencinskega ali dizelskega? Preverite v nadaljevanju!

Električni avtomobili prinašajo revolucijo v avtomobilsko industrijo, saj imajo popolnoma drugačen sistem pogona od tistega pri klasičnih bencinskih in dizelskih avtomobilih. Pri njem se namreč moč, kakor smo omenili v prejšnjem članku, v katerem smo primerjali razlike v načinu delovanja med klasičnimi in električnimi avtomobili, prenaša veliko bolj neposredno, saj mora elektrika poskrbeti le za vrtenje magneta v elektromotorju, zato je ta veliko bolj odziven. Hkrati je vozniku električnega avtomobila takoj na voljo tudi ves navor, zato je odzivnost takšnega avtomobila tudi zato večja.  

Kako pa se to pozna pri sami vožnji, je zahtevnejša?

Odgovorimo na kratko: ne, ni. Pravzaprav je vožnja električnega avtomobila povsem primerljiva z vožnjo sodobnih avtomobilov, opremljenih s samodejnimi menjalniki.  

Električni avtomobili namreč zaradi velikega navora in drugih karakteristik nimajo klasičnega menjalnika, zato voznik lahko izbira le med vožnjo naprej in nazaj. V tem primeru se odzove le elektromotor, ki se začne vrteti v nasprotno smer kot sicer. Seveda sta tu še možnosti izbire P(ark) in pa N(eutral) oziroma parkirne zavore in prostega teka, ki ju prav tako že poznamo iz avtomobilov s samodejnimi menjalniki.

Večina električnih avtomobilov nove generacije nima težav z vožnjo pri hitrosti 130 kilometrov na uro.

Pomembna je hitrost vožnje

Pomembna razlika med klasičnimi in električnimi avtomobili je v hitrosti vožnje. Električni avtomobili so znani po tem, da zaradi takojšnjega navora izredno hitro pospešujejo, njihova edina šibka točka pa je poraba energije pri večjih, avtocestnih hitrostih. Tam namreč (odvisno od samega avtomobila) poraba eklektične energije močno narašča, s čimer se domet avtomobila občutno zmanjšuje.  

Večina električnih avtomobilov nove generacije nima težav z vožnjo pri hitrosti 130 kilometrov na uro, starejši pa imajo pri tolikšni hitrosti že opazno večjo porabo. Ko pa hitrost naraste nad slovenske avtocestne hitrostne omejitve, fizike tudi pri najsodobnejših električnih avtomobilih ni mogoče pretentati in poraba opazno poskoči. Drugi razlog, ki povzroča večjo porabo na avtocesti, je enakomernejša vožnja, pri kateri je manj regeneracije električne energije ob zmanjševanju hitrosti.

Predvidevanje je varčevanje

Je pa zato pri električnem avtomobilu prav z vidika porabe še toliko pomembneje predvidevanje dogajanja na cesti in posledično čim manjša uporaba stopalke za zavoro.  

Električni avtomobil namreč pri zmanjševanju hitrosti regenerira električno energijo. V praksi to pomeni, da začne avtomobil v trenutku, ko popustimo stopalko za plin, bolj ali manj zavirati, in sicer tako, da začne elektromotor delovati kot generator in proizvajati električno energijo, s čimer zavira avtomob