Znanje in podpora

Zakaj predelava avta na plin?

Cene bencina in dizla se v zadnjih letih neprestano višajo. Tako se je na primer od leta 2007 cena 95-oktanskega goriva zvišala za 30%. Prav zato ne preseneča dejstvo, da se v zadnjih letih število voznikov, ki se odločijo za predelavo avta na plin, eksponentno veča.

Razloge za to gre iskati v številnih prednostih, ki jih predelava avtomobila na plin prinaša:

  • Eden najpomembnejših razlogov za predelavo avta na plin so zagotovo nižji stroški vožnje. Plinski pogon vam omogoča 40 – 50% prihranek. Ker je avtoplin stranski produkt pri pridobivanju nafte, so njegove cene bistveno manj odvisne od gibanja cen na svetovnem trgu.
  • Investicija v predelavo avta na plin se povrne zelo kmalu, že v enem letu oz. po približno 20.000 prevoženih kilometrih.
  • Predelava avta na plin ne zahteva večjih posegov v vaše vozilo. Rezervoar za plin se namesti v prtljažnik oz. v prostor, ki je namenjen rezervni gumi.
  • Pozitiven učinek na okolje – manj izpušnih emisij.
  • Daljša življenjska doba motorja, katalizatorja in lambda sonde.
  • Sistem je bolj varen od bencinskega, saj se plin vžge pri precej višji temperaturi.
  • Zagotavlja tiho delovanje motorja.
  • Črpalke za avtoplin so v Sloveniji in drugje po svetu vse bolj dostopne. V Sloveniji jih je trenutno že okoli 100, večji del teh je odprlo podjetje Petrol d.d..
  • Možnost kombinirane uporabe bencina in plina oz. dizla in avtoplina.

Kaj pa predelava dizla na avtoplin?

Zaradi specifičnih lastnosti dizelskih motorjev je predelava dizla na plin nekoliko drugačna od predelave motorja bencinskega avtomobila. Vgradnja plinskega sistema v dizla je seveda možna, a je cena kljub poznejšemu prihranku še vedno zelo visoka. Predelava dizelskega motorja na plin sicer zniža stroške goriva, a še zdaleč ne toliko kot pri bencinskem motorju. Pri zadnjem je prihranek lahko tudi 50%, medtem ko pri dizelskem motorju ne presega 8%. To pomeni, da je doba, v kateri se vam investicija povrne, občutno daljša.

Tudi sama predelava dizla na plin je tehnično nekoliko bolj zahtevna, zato se predelave izvajajo samo na tovornih vozilih, kjer motor deluje na obe gorivi ( dizel/plin ) istočasno.