Znanje in podpora

Ojoj, prazna pnevmatika! Kaj pa zdaj?

Poškodovana ali počena pnevmatika lahko povzroči nemalo nevšečnosti. Pa vendarle to še ne pomeni, da boste morali ponovno odšteti zajeten kup denarja za eno ali celo dve novi, saj je nekatere poškodbe mogoče popraviti. Kakšne so vaše možnosti, ko vas preseneti poškodba pnevmatike, in kaj svetujejo naši strokovnjaki iz servisnih delavnic TipStop Vianor, si preberite v nadaljevanju.

Če med vožnjo opazite, da se upravljanje avtomobila postopno ali pa nenadoma spremeni ali da celo izgubljate nadzor nad vozilom, je prav lahko kriva prazna pnevmatika. Modernejši avtomobili so opremljeni s sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah (TPMS), ki vas na te težave opozori še preden postanejo resne. V vsakem primeru je najbolje varno ustaviti, razen če je vaš jekleni konjiček podkovan s praznovoznimi (run-on-flat) pnevmatikami. Te zaradi svojih trdnih bočnic omogočajo, da vozilo kljub izgubi tlaka varno upravljate vse do hitrosti 80 km/h in se tako pripeljete do servisa.

Nikar se ne vozite s prazno ali poškodovano pnevmatiko, saj jo lahko tako še dodatno poškodujete, hkrati pa uničujete še platišče in obremenjujete svoj avto. V najkrajšem možnem času ustavite in ukrepajte. Glede na svoje spretnosti, čas in zmožnosti lahko storite naslednje:

Zamenjate kolo z rezervnim

Včasih so vsi avtomobili imeli rezervno kolo običajne velikosti, ki je omogočalo nadaljevanje vožnje brez posebnih omejitev. Dandanes zaradi varčevanja s prostorom v prtljažnem prostoru avtomobila ali zaradi zmanjševanja njegove teže proizvajalci svojim vozilom prilagajo le zasilno rezervno kolo manjših dimenzij. Tako se znebijo okoli 20 kilogramov mrtve teže, s tem pa zmanjšujejo porabo goriva – po nekaterih izračunih celo 60 litrov na 100.000 kilometrov. Manjše kolo seveda za vožnjo ni optimalno, zato se z njim lahko vozimo največ 80 km/h, pri čemer je potrebno čim prej do vulkanizerja.

Zasilno popravite pnevmatiko

Vse več proizvajalcev avtomobilov namesto rezervnega kolesa ponuja tako imenovani “kit”, oziroma komplet za krpanje pnevmatik. Ta zavzema malo prostora, je lahek in precej poceni, kar je pomembno, ko ga morate po uporabi zamenjati z novim. Sestavljajo ga posebna tekočina, oziroma polnilo v pločevinki, priključki in kompresor za polnjenje pnevmatike z zrakom.

Popravilo poteka tako, da skozi ventilček na pnevmatiki vbrizgate polnilo, ki zalepi luknje, potem pa pnevmatiko še napolnite z zrakom. Žal je tak servis primeren le za poškodbe do 6 mm, ki se nahajajo na tekalni površini pnevmatike. Večjih lukenj ali poškodb na bočnici tak komplet ne more zapolniti. Če želite biti mobilni, je najbolje imeti rezervno kolo, saj komplet, kot rečeno, ne zmore vsega. Lahko se celo zgodi, da si z njim ne boste mogli prav nič pomagati, če niste bili pozorni, in mu je potekel rok uporabe. Če boste lahko s tako napolnjeno pnevmatiko prišli do servisa, vas tam pred popravilom čaka še zoprno odstranjevanje polnila z notranje strani platišča in menjava senzorjev za nadzor tlaka, saj jih polnilo zapacka in praktično uniči.

Če ste pnevmatike kupili na Petrolu, je prav mogoče, da ste poleg dobili še zavarovanje z asistenco.

Pokličite Petrol asistenco

Če ste kupili pnevmatike na Petrolu, je prav mogoče, da ste poleg dobili še zavarovanje pnevmatik, ki vam krije avtomobilsko asistenco ob poškodbi pnevmatik.

Ob škodnem primeru pokličite Asistenčni center Zavarovalnice Triglav na 080 28 64 in pooblaščeni izvajalci asistenčnih storitev vam bodo pomagali v najkrajšem možnem času. Ko pride do poškodbe pnevmatike, se vam ni več potrebno mučiti z iskanjem dvigalke, rezervnega kolesa ali kompleta za popravilo. Vaše zavarovanje vam krije:

  • stroške vleke ali prevoza vozila s kraja asistenčnega primera do najbližjega pooblaščenega servisa v asistenčnem primeru, ko vozila ni mogoče popraviti na kraju asistenčnega primera.
  • skrb za zavarovance, ki obsega organizacijo storitev zavarovalnice in krije stroške za prevoz zavarovancev.

To pomeni, da bomo avtomobil odpeljali na servis, če ga ne bomo mogli usposobiti kar na mestu nezgode, vas pa bomo pospremili na varno, če bo to potrebno.

Zavarovanje avtomobilskih pnevmatik velja na območju Evrope v geografskem smislu. Zavarovanje avtomobilske asistence ob poškodbi pnevmatik pa velja na območju Republike Slovenije.

Popravilo pnevmatike

Pred popravilom pnevmatike preverite omejitve vašega vozila v priročniku za njegovo uporabo. Možnost popravila je odvisna od velikosti in lokacije poškodbe. Da se sanirati večino lukenj, nastalih zaradi žebljev ali vijakov, ter zarez, ki ne presegajo 0,64 cm. Zaradi varnosti se popravljajo zgolj poškodbe na tekalni površini, nikoli pa ne na bočnici.

Izjemno pomembno je, da pregled poškodovane pnevmatike in njeno popravilo opravi strokovnjak. Ta bo:

  • ugotovil mesto poškodbe in ga označil,
  • natančno pregledal poškodovano pnevmatiko: tekalno površino, bočnico, peto in tesnilno plast,
  • ugotovil, ali je pnevmatiko sploh mogoče popraviti,
  • določil način popravila (toplo ali hladno popravilo),
  • z vami določil trajnost popravila (trajno ali začasno),
  • popravil pnevmatiko,
  • preveril tesnjenje,
  • namestil pnevmatiko na platišče in na avtomobil.

V servisnih delavnicah TipStop Vianor poskrbimo za ugodno popravilo vaših pnevmatik, pa tudi za nakup novih.

Če popravilo ni mogoče, vam bo strokovnjak svetoval, ali potrebujete zgolj eno samo novo pnevmatiko, ali je morda zaradi varnosti bolje, da zamenjate obe. To je odvisno od izrabljenosti pnevmatik - ključno je namreč, da sta pnevmatiki, ki se nahajata na isti osi, v enakem stanju. Povsem nove pnevmatike je torej vsekakor smotrno popravljati, pri polovični ali tretjinski obrabi pa je priporočljivo zamenjati kar obe pnevmatiki na isti osi.

Prav tako je bolje zamenjati pnevmatike, če pride do poškodbe zaradi udarnih jam, pločnikov ali večjih premetov. Takrat največkrat popokajo nitke tekstilne karkase, na tekalni površini se naredi bula in pnevmatike ni več mogoče popraviti.

Nikoli se ne popravlja pnevmatik večjega hitrostnega razreda (V, W, Y …), pri ostalih pnevmatikah nižjih razredov pa so popravila smotrna, pnevmatika pa je kljub popravilu povsem varna.

Da do težav s pnevmatikami ne bi prišlo, je pomembno, da so te redno vzdrževane. To pomeni, da jim je potrebno kontrolirati tlak, jih vizualno pregledati in paziti pri vožnji čez razne ovire, kot so udarne jame, robovi pločnikov in podobno. Ker pa nesreča nikoli ne počiva, je dobro vedeti, da imate na voljo zanesljiv servis. Zaupajte Petrolovim servisnim delavnicam TipStop Vianor, kjer zanesljivo in ugodno poskrbimo za nakup, montažo, skladiščenje in nenazadnje za popravilo vaših pnevmatik, če je to potrebno.

* * *