Dizelsko gorivo pri nizkih temperaturah

sreda, 23. december 2009 ob 00:00

Ker so mi na WV servisu odsvetovali uporabo dodatkov kot npr. Diesel Winter Protect za dizelsko gorivo, me zanima, do katere Temperature je še "varno" uporabljati Petrol Diesel? Pri minus 14°C je avto sicer delal, ne vem pa kakšne bodo posledice... Hvala za odgovor, Ksenija

četrtek, 24. december 2009 ob 00:00

Spoštovani,

Zahvaljujemo se vam za postavljeno vprašanje, saj menimo, da je zelo pomembno, da se uporabniki dieselskih goriv s to problematiko seznanijo pravočasno. Prav pravočasno ukrepanje namreč lahko prepreči marsikatero nevšečnost, povezano z uporabo tovrstnih goriv v zimskem času.

Problematika uporabe dieselskega goriva pozimi je povezana s samo sestavo tega goriva, ki jo narekuje princip delovanja dieselskega motorja. Gorivo mora namreč vsebovati tudi določen delež parafinskih spojin, kar mu zagotavlja visoko sposobnost samovžiganja v vseh pogojih obratovanja. Prav parafinske spojine pa so tiste, ki zožujejo področje uporabe pri nizkih temperaturah in so »krivec« za zimske težave uporabnikov tega goriva. Torej gre za lastnost, ki je »nujno zlo« in ni znak slabega ali neustreznega goriva. To seveda ni zahteva, ki bi bila vezana na posameznega dobavitelja ampak velja prav za vsa dieselska goriva, ne glede na ponudnika.

V Petrolu se zavedamo te problematike, zato vsako leto pred zimo znova izobražujemo in opozarjamo naše prodajalce, da so s to problematiko čimbolj seznanjeni. V ta namen imamo pripravljeno tudi pisno informacijo, ki vam jo v nadaljevanju navajamo v celoti. V njej so zajete vse informacije in nasveti, potrebni za pripravo vozila na zimo, kot tudi podatki o lastnostih našega goriva Ultimax diesel. Svetujemo vam, da jo v celoti preberete, saj se v njej skrivajo odgovori na večino ključnih vprašanj, povezanih z uporabo dieselskega goriva pozimi.

Ob koncu le še komentar na trditev servisne službe WV, ki jo navajate. V Petrolu seveda ne moremo vplivati na interne zahteve posameznih proizvajalcev. Uporabo aditivov nekateri proizvajalci res odsvetujejo, s čimer se seveda želijo zaščititi pred nekontrolirano uporabo tovrstnih proizvodov, ki jih je na trgu kar nekaj. S poznavanjem tega področja pa vam lahko zagotovimo, da je uporaba aditivov, kot je tudi Diesel Winter Protect povsem varna in v ničemer ne more škodovati motorju. Ta dodatek vsebuje učinkovine, ki jih sicer v manjši meri že vsebujejo tudi goriva sama /vsa dieselska goriva so namreč v zimskem času do določene mere tudi aditivirana/. Seveda pa je pomembno, da dodatke uporabljate v skladu z navodilom proizvajalca, predvsem pa da ne prekoračujete priporočene količine. Tudi uporaba tovrstnih dodatkov je v informaciji v nadaljevanju, podrobneje pojasnjena.

Z vaše vprašanje se vam še enkrat zahvaljujemo ter vas prav lepo pozdravljamo. Ob tej priložnosti vam seveda želimo tudi uspešno in zadovoljstva polno Novo leto 2010.

Sektor tehnični razvoj, kakovost in varnost
Silvan Simčič
---------------------------------------------------------
Priloga:
DIESELSKO GORIVO POZIMI
Lastnosti, priporočila in koristni nasveti

SPLOŠNO

  •   Zakaj je dieselsko gorivo v zimskem času podvrženo »zmrzovanju« ?  

Omejena uporabnost dieselskega goriva v zimskem času ni znak slabe kakovosti, ampak njegove sestave. To namreč vsebuje parafin, kot pomembno komponento za doseganje ustreznega cetanskega števila in s tem večje nagnjenosti goriva k samovžigu. Do »zmrzovanja« goriva pride zaradi kristalizacije (strjevanja) parafina, kar je mogoče zaznati tudi v povečani motnosti goriva. V začetni fazi to na samo pretočnost goriva še ne vpliva, z nižanjem temperature, ko velikost kristalov preseže velikost odprtin na filtrih, pa že lahko pride do motenj in v nadaljevanju tudi popolne zaustavitve pretoka. Najbolj občutljiva mesta na ta pojav so filtri, izpostavljeni deli cevovodov in rezervoar.

  •   Kdaj je dosežena »kritična točka« (meja uporabnosti) goriva in kateri podatek jo opisuje ?    
     

Določa jo podatek, ki ga strokovno imenujemo:
FILTRIRNOST (CFPP)* goriva (v ºC).
* podatek se pogosto navaja tudi le s kratico »CFPP« (Cold Filter Plugging Point).

UPOŠTEVAJ: »Filtrirnost« je laboratorijsko izmerjen podatek, kjer pa pogoji niso povsem identični dejanskim v naravi. Zaradi zunanjih, predvsem vremenskih vplivov (veter, hladne izpostavljene lege ipd.), ki jim je gorivo izpostavljeno v naravnem okolju, lahko do motenj v pretoku goriva pride že pri nekaj stopinj višji temperaturi, kot je »filtrirnost« goriva.
(Primer: pri gorivu s »filtrirnostjo« - 23 ºC se lahko motnje pretoka goriva pojavijo že 2-3 ºC prej, torej že v bližini -20 ºC).

ULTIMAX Diesel

  •  Petrol ULTIMAX Diesel – zimske lastnosti 

Filtrirnost goriva je odvisna od letnega obdobja in je po petrolovi specifikaciji:
časovno obdobje temperatura filtrirnosti (min)

  • od 15. aprila do 30. septembra (poletno obdobje) največ 0 ºC
  • od 1. oktobra do 15. novembra (jesensko obdobje) največ -10 ºC
  • od 16. novembra do 29. februarja (zimsko obdobje) največ -20 ºC
  • od 1. marca do 14. aprila (pomladansko obdobje) največ -10 ºC

Filtrirnost ULTIMAX Diesla v zimskem obdobju (gorivo na trgu) je običajno med -21 in
-27 ºC

UPORABA DODATKOV

 

  • Uporaba nizkotemperaturnih dodatkov za dieselsko gorivo.

V primeru napovedi ekstremno nizkih temperatur (pod -18 ºC), ob daljšem parkiranju vozila na vremensko zelo izpostavljenih lokacijah, ali v primeru, da se skladiščenju goriva na prostem nikakor ne moremo izogniti (delovišča, terensko delo ipd.), si lahko pomagamo tudi z uporaba ustreznega nizkotemperaturnega dodatka (aditiva).
UPOŠTEVAJ:

  • dodatki UČINKUJEJO PREVENTIVNO in le ob pravočasni uporabi, ko je gorivo še bistro. OB ŽE IZLOČENEM PARAFINU UČINKA ADITIVA NI ! Tako gorivo lahko uspešno saniramo le z ustreznim ogrevanjem.
  • dodatek se mora z gorivom dobro PREMEŠATI, zato ga dodamo pred ali med novim polnjenjem rezervoarja.
  • natančnega učinka žal ni mogoče natančno predvideti, saj zavisi od surovinske osnove goriva, že dodanih aditivov ipd..

NASVETI

Priprava vozila na zimo: ta naj vključuje servisni pregled napajalnega sistema pred zimo (izpust vode iz filtra goriva, po potrebi tudi zamenjava), pregled električne napeljave ter odprava vseh med letom zaznanih motenj ali napak.

Zaščita izpostavljenih delov: najbolj izpostavljene dele rezervoarja in cevovodov, kjer je to možno, dodatno zaščitimo pred mrazom. V dnevih, ko se pričakujejo zelo nizke zunanje temperature se izogibajmo parkiranju vozila, kot tudi skladiščenju goriva (sodi, kontejnerji, avto in druge cisterne ipd.) na vremensko zelo izpostavljenih lokacijah.

Skladiščenje goriva: pred zimo zalogo goriva obvezno obnovimo z zimskim gorivom. Pred nalitjem novega – zimskega goriva, naj se rezervoar izprazni, po možnosti v celoti, po potrebi pa tudi očisti ali vsaj drenira. Gorivo v rezervoarjih naj se pozimi »obrača« (menjuje) pogosteje. Ob daljšem mirovanju in izpostavljenosti mrazu lahko namreč pride do odsedanja izločenega parafina, kar ekstremno poslabša pretočnost goriva prav na dnu rezervoarja, kjer je običajno odvzem.

Petrolovi NIZKOTEMPERATURNI DODATKI ZA GORIVA (aditivi)

DIESEL WINTER PROTECT
Priporočamo uporabo tovrstnih dodatkov blagovne znamke Petrol in sicer:

  • PETROL aditiv DIESEL WINTER PROTECT (za dieselsko gorivo)
  • PETROL aditiv DIESEL WINTER PROTECT K (za KO EL).

V obeh primerih gre za najnovejšo generacijo nizkotemperaturnih dodatkov (WAFI), ki za razliko z večino tovrstnimi proizvodi na trgu vsebujejo tudi aditiv za preprečevanje odsedanja parafina, kar še izboljša uporabnost goriva tudi v primerih, kjer je že prišlo do izločanja parafina.

PETROL, Sektor tehnični razvoj, kakovost in varnost/sept. 2009

Odstrani priponko

Največja dovoljena teža datoteke je 5MB.
Omogočeno je nalaganje datotek s končnicami *.png, *.jpg, *.gif in *.pdf.