Znanje in podpora

Nova evropska zakonodaja v aplikacijo Na poti prinaša še varnejše plačevanje – in nekaj sprememb

S 1. januarjem 2021 boste na spletu plačevali še varneje. V veljavo namreč stopa nova evropska direktiva o plačilnih storitvah, ki bo nekoliko spremenila tudi potek plačevanja z mobilno aplikacijo Na poti. Preverite, kako.

V aplikaciji bodo vaša plačila še bolj na varnem in še bolj zaščitena pred morebitnimi zlorabami. Ojačana varnost pa prinaša nekaj sprememb ko boste z aplikacijo Na poti plačevali za gorivo, avtopranje, kavo ali druge izdelke iz naše ponudbe.

Kaj se bo zgodilo?

Nakupi s plačilnimi karticami bodo v 2021 nekoliko drugačni, saj bo v Evropi pričela veljati Direktiva o plačilnih storitvah PSD2. Ta bo ustvarila poenoten evropski trg plačil, hkrati pa zagotovila, da boste doma in v tujini plačevali varneje in bili pri tem bolj zaščiteni. 

Tudi na spletu.

Kako to vpliva na uporabo aplikacije Na poti?

V plačevanje prek spleta se šteje tudi plačevanje z mobilno aplikacijo Na poti. Ker ste v aplikacijo dodali svoje plačilne kartice, vas bo banka ob njihovi uporabi po novem pozvala k dodatni potrditvi nakupa. 

In kaj to pomeni v praksi?

Pred plačilom z aplikacijo Na poti boste morali v aplikaciji izpolniti poseben obrazec. Vanj boste vnesli osebne podatke, po katerih vas pozna vaša banka.  Gre torej za podatke, kot ste jih zaupali banki, ki vam je izdala plačilno kartico, in ne podatke, s katerimi ste se prijavili v aplikacijo. 

Vaše osebne podatke potrebujemo zato, da jih varno posredujemo banki, ki vas bo na njihovi podlagi “preverila”.

Aplikacija vas bo preusmerila na potrjevanje plačila v drugo aplikacijo ali na spletno mesto za 3D secure ter šele ob vaši potrditvi odobrila spletno plačilo.

Kaj moram torej storiti, da z Na poti nemoteno plačujem dalje?

Ob plačilu z aplikacijo Na poti se bo uporabnikom plačilnih kartic odprl poseben obrazec v katerega morate vnesti podatke, ki jih o vas hrani vaša banka. V kolikor boste prejeli dodatno zahtevo po potrditvi identitete, sledite navodilom banke in izven aplikacije Na poti še enkrat potrdite svojo istovetnost. Nato boste lahko izvedli plačilo. 

Da se izognete izpolnjevanju obrazca na licu mesta, tik pred plačilom, ko se vam najbolj mudi, pa lahko obrazec izpolnite tudi vnaprej.  

To storite tako, da:  

  1. v meniju aplikacije Na poti izberete “Plačilna sredstva”,  
  2. pri “Plačilni kartici” pritisnete na pisalo v kotu in  
  3. izpolnite podatke, ki jih od vas zahteva obrazec ter podatke shranite. 

Obrazec z osebnimi podatki za dodatno potrjevanje plačila v Na poti lahko izpolnite vnaprej. 

Natančnejši kot boste pri vnosu podatkov, po katerih vas pozna vaša banka, manjkrat boste morali dokazovati svojo identiteto, vaše nadaljnje plačevanje pa bo potekalo z manj preusmeritvami iz aplikacije.  

Postopek bo treba ponoviti za vsako izmed plačilnih kartic, ki ste jih v aplikacijo Na poti dodali. 

In če imam pri plačevanju težave?

Največkrat vam bodo lahko pomagali le v vaši banki. 

Tam še enkrat preverite, katere podatke banka hrani o vas, ter prosite, da vam pojasnijo proces potrjevanja plačil, ki ga je banka uvedla. 

* * *